Zaharul si dintii copiilor

0

Nu este niciun secret faptul ca un consum exagerat de dulciuri este daunator pentru dinti. Acest lucru este de doua ori mai adevarat pentru copii, care au tendinta de a pofti mai mult la zahar decat adultii (si, de asemenea, de obicei nu au dificultati in a-l gasi).

Nu toate sursele de zahar sunt identice

zaharul si dintii copiilor

Zaharul nu este un aliment „rau” in sine; consumat in exces insa este responsabil de multe probleme de sanatate. E bine sa stiti sa diferentiati sursele de zahar, in sensul ca unele sunt mai daunatoare decat altele, cel putin in ceea ce priveste gradul in care afecteaza dintii copiilor. Astfel „inarmati” cu informatii despre cei mai periculosi „daunatori”, puteti lua decizii mai intelepte cu privire la ceea ce mananca copiii atunci cand le oferiti o gustare dulce.

Surse de zahar extrem de daunatoare pentru dintii copiilor

Haideti sa vedem care sunt cele mai periculoase dulciuri pentru dintii copiilor – asigurati-va ca nu sunt consumate des de copiii dumneavoastra si va veti scuti astfel de cateva vizite la medicul dentist.

Bomboanele tari, in special cele lipicioase. Acadelele, bomboanele tari, merele caramelizate etc., toate acestea sunt de obicei realizate cu zahar rafinat si se lipesc de dinti, prelungindu-i efectul.
Bomboanele acrisoare. „Viermii” acrisori gumati si alte produse asemanatoare contin acizi sau adaosuri de acizi, care le fac chiar mai daunatoare decat bomboanele tari. (Prin comparatie, ciocolata si bomboanele moi sunt mai „blande” cu dintii, dar acest lucru nu trebuie sa va faca sa credeti ca pot fi consumate fara probleme si in orice cantitate!)
Bauturile carbogazoase. Supraincarcate cu zahar, sucurile se numara printre cele mai periculoase alimente pentru sanatate. Mai au in compozitie, de asemenea, si acizi care, alaturi de zahar, transforma aceste sucuri intr-un dusman de temut pentru dintii copiilor.
Bauturile energizante. Sunt tot mai populare printre copii, desi acestia nu au niciun beneficiu din excesul de zahar, sodiu si chimicale continut de multe asemenea bauturi.

Oferiti-le copiilor mere, banane, ananas sau morcovi in loc de bomboane sau prajituri incarcate de zahar. Fructele si legumele contin fibre, care impiedica eliberarea rapida a zaharului in sange si prelungesc senzatia de satietate si nivelul de energie, asadar sunt optiuni extrem de sanatoase pentru gustarile copiilor. Din aceleasi motive, si cerealele integrale fara zahar sunt o alta alegere foarte buna pentru gustari. Limitati consumul de bauturi cu continut mare de zahar – inlocuiti-le pe cat se poate cu apa sau ceai neindulcit.

Bineinteles ca nu va sfatuim sa scoateti complet din alimentatia copiilor gustarile dulci, spunem doar ca moderatia este cheia si ca exista si alternative sanatoase pentru toate sursele rele de zahar enumerate mai sus. Nu uitati sa-i obisnuiti pe copii sa-si clateasca gura cu apa imediat dupa o gustare sau masa, daca nu este posibil sa se spele pe dinti si nu ratati controalele stomatologice periodice! La Teddy Care, consultatia este GRATUITA, programati-va copilul sau adolescentul acum!

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>