Ce mancam pentru dinti sanatosi?

0

Corpul uman este o masinarie complexa. Alimentele pe care le consumam si frecventa cu care o facem ne pot afecta intregul organism, dar si sanatatea dintilor si gingiilor. Daca obisnuiesti sa bei multe sucuri pline de zahar si iti place mancarea fast food, te poti astepta sa vezi efectele acestora cat de curand asupra dintilor. Caria dentara este cea mai intalnita afectiune in randul copiilor si adolescentilor – vestea buna insa este ca poate fi prevenita.

Asadar, ce mancam pentru dinti sanatosi?

ce mancam pentru dinti sanatosi

Alimentele bogate in carbohidrati, zaharuri si amidon contribuie la producerea de acizi in placa bacteriana, acizi care ataca smaltul dentar. Pentru a controla cantitatea de zahar din alimentatie, fa-ti un obicei din a citi etichetele produselor pe care le cumperi – si alege-le pe cele care contin cat mai putin zahar. Cele mai comune surse de zahar sunt sucurile, bomboanele, prajiturile si produsele de patiserie. Mai exista un aspect de care trebuie sa tii cont: daca din dieta ta zilnica lipsesc anumiti nutrienti, tesuturile din cavitatea bucala rezista mai greu infectiilor, ceea ce poate conduce la afectiuni gingivale. Parodontoza este principala cauza a pierderii dintilor la adulti – o afectiune care progreseaza foarte repede si este mult mai severa in randul persoanelor cu o nutritie defectuoasa.

Alegeri “bune“

Alimentatia este a doua cauza determinanta a cariei dentare. Asadar, pentru o viata sanatoasa, dar si pentru dinti si gingii in buna stare, gandeste-te de doua ori inainte sa mananci sau sa bei ceva. Si aminteste-ti ca nu numai ceea ce mananci sau bei iti afecteaza sanatatea orala, ci si momentul cand o faci, asa incat supravegheaza-ti dieta si limiteaza gustarile dintre mese.

Pentru o buna sanatate orala, iata cateva alegeri sanatoase:

- bea multa apa;
- consuma alimente cat mai variate: cereale integrale, fructe, legume, carne slaba de vita sau pui, peste, lactate cu un continut scazut de grasimi;
- limiteaza numarul gustarilor dintre mese – si alege alimente sanatoase, cum ar fi fructele, legumele sau branzeturile;
- tine minte: daca fac parte dintr-o masa principala, alimentele cauzeaza mai putine probleme la nivelul dintilor decat daca le consumati pe parcursul zilei, ca gustari, deoarece cantitatea de saliva produsa in timpul unei mese principale este mai mare. Iar saliva are rolul de a “spala“ resturile alimentare si de a neutraliza efectele acizilor vinovati de producerea cariilor;
- consuma alimente cu rol “detergent“ (legume sau fructe crude – morcovi, castraveti, mere etc.), cresc productia de saliva, care neutralizeaza acizii ce cauzeaza carii;
- alimentele cu consistenta lipicioasa (caramele, jeleuri etc.) sunt mult mai periculoase pentru dinti decat cele tari si chiar decat bauturile indulcite;
- consuma branzeturi sau alimente puternic aromatizate la finalul meselor;
- daca nu ai cum sa te speli pe dinti, mesteca o guma fara zahar, dar nu mai mult de 15 minute.

Si nu uita ca nu numai alimentatia te ajuta sa te bucuri de o buna sanatate orala, ci si o igiena dentara corespunzatoare: spala-te pe dinti de cel putin doua ori pe zi cu o pasta de dinti cu fluor, foloseste ata dentara zilnic si mergi la consultatiile stomatologice periodice, este mai simplu si mai putin costisitor sa previi decat sa tratezi! La Teddy Care iti oferim consultatia GRATUIT, programeaza-te acum!

Share Button

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>